2009-01-18

Kodėl darbų sąrašai neveikia be GTD?

Kaip rašo Jay Perry savo straipsnyje "Why "To Do" Lists Didn't Work Until GTD" (Kodėl darbų sąrašai neveikia be GTD?), įprasti darbų, kuriuos reikia padaryti, sąrašai prastai padeda, jei nenaudojama GTD metodika. Jay išskiria šias, jo žodžiais, pagrindines "genealias" GTD įžvalgas, kurios iš esmės pakeičia darbų vykdymo pobūdį: 
  1. Visų sąrašų sudarymas natūraliai registruojant tai, ką reikėtų atlikti. Esmė: sąrašą pildyti neskiriant tam specialiai laiko ar dėmesio, o tuo metu, kai atsiranda poreikis.
  2. Artimiausių vykdytinų veiksmų atskyrimas nuo projektų sąrašo. Esmė: iš visos žingsnelių sekos, kurią reikėtų atlikti norint gauti rezultatą, atskiriamas tik pats pirmasis veiksmas.
  3. Darbų sąrašų sudarymas pagal kontekstą ("kontekstualizavimas"). Esmė: skaityti atliktinų darbų sąrašus tik tada, kai gali iš karto imtis juos vykdyti.
  4. Nusprendimas "ką" ir "kada" daryti. Esmė: kitoks, nei įprasta, sprendimo priėmimo būdas, susidedantis iš keturių kriterijų: konteksto, turimo laiko, turimos energijos ir, gliausiai - prioriteto.
Šių keturių įžvalgų dėka, sutaupomas didelis kiekis psichinės energijos kitiems reikalams.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą